FAQ

FAQ

Hieronder vind u de meest gestelde vragen & antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via onze telefonische helpdesk.
Onze helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur op nummer 010 - 492 02 35.
Of stuur een e-mail met uw vraag naar: [email protected]

1 Retourneren
1.1 Hoe kan ik mijn artikel retourneren?
Indien u niet tevreden bent met het artikel kunt u het artikel binnen het zichttermijn naar ons retour zenden.
Zorg ervoor dat het artikel voldoet aan onze retourvoorwaarden. Voldoet het product niet aan onze retourvoorwaarden?
Dan vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice. Een retourzending die niet voldoet, kunnen wij helaas niet verwerken. 
Meer informatie over retourneren vind u hier.
 
1.2 Wat is het zichttermijn?
Het is wettelijk bepaald dat klanten die online een bestelling plaatsen, een zichttermijn hebben van 14 dagen.
Binnen deze 14 dagen kunt u het product bekijken en beoordelen. Bent u niet tevreden of heeft u zich bedacht?
Dan kunt u het product binnen 14 dagen retourzenden. Volg hiervoor onze retourinstructies.
 
1.3 Wat is jullie retouradres?
Voldoet het product aan onze retourvoorwaarden? Dan kunt het product retoursturen naar onderstaand retouradres:
 
PetproBV - Retouren Nyabone.nl
Bierens de Haanweg 65
3076 DA Rotterdam
 
1.4 Is retourzenden gratis?
Verzenden kost geld. Helaas kunnen wij geen gratis retourneren aanbieden.
Dit zou mogelijk zijn, door de producten op onze website duurder te maken, maar wij hebben
ervoor gekozen dit niet te doen.
Als u uw bestelling retour wilt sturen, houdt er dan rekening mee dat u het pakket voldoende frankeert.
 
1.5 Het artikel werkt niet goed of is kapot
Vervelend dat het product niet voldoet aan uw verwachting. Natuurlijk willen wij dit voor u oplossen.
Neem contact op met de onze klantenservice:
 
010 492 02 35 of via [email protected] – Te bereiken op werkdagen; tijdens kantooruren.
 
1.6 Ik wil een artikel retour sturen, maar het valt buiten het zichttermijn.
Wilt u een product retourneren buiten het zichttermijn? Neem dan contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.
 
1.7 Ik wil een artikel retour sturen, maar het voldoet niet aan de retourvoorwaarden.
Voldoet het artikel dat u wilt retourneren niet aan onze retourvoorwaarden? Neem dan ten alle tijden contact met ons op.
 
1.8 Ik wil het artikel graag ruilen
Het ruilen werkt als volgt:
1. Stuur het verkeerd bestelde artikel retour volgens onze retourinstructies. Na ontvangst van uw retour zullen wij deze voor u verwerken en crediteren.
2. Vervolgens kunt u opnieuw een bestelling plaatsen voor het juiste artikel.
 
 
2 Bestellen
2.1 Kan ik ook telefonisch of via de e-mail een bestelling plaatsen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch of via de e-mail een bestelling te plaatsen voor verzending. Dit is alléén mogelijk indien u ervoor
kiest om uw bestelling af te halen in onze winkel.

2.2 Ik kan een product niet vinden op de site?
Mogelijk is het product niet (meer) op voorraad. Indien u graag wilt weten of en wanneer het product (weer) voorradig is, neemt u dan even contact op met onze klantenservice.
 
2.3 Ik kom niet verder in het bestelmenu, wat kan ik doen?

Hier kunnen verschillende oorzaken van zijn. Indien u niet alle velden heeft ingevuld, dan kan dit ervoor zorgen dat u niet verder kunt gaan
in het bestelproces.

2.4 Kan ik een bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?

Het is niet mogelijk om de gegevens aan te passen nadat u besteld heeft. Heeft u een verkeerd adres opgegeven of wilt u iets anders 
aangepast hebben? Neemt u dan contact op met onze klantenservice.

2.5 Mijn kortingscode werkt niet, hoe kan dat?

Mogelijk is de code verouderd en niet meer actief. Let erop bij het invoeren van de code dat deze hoofdlettergevoelig is. Een andere oorzaak kan zijn dat het orderbedrag of de bestelhoeveelheid te laag zijn voor een bepaalde korting. Komt u er niet uit? Dan kunt u contact
opnemen met onze klantenservice.

2.6 Ik heb een bestelling geplaatst maar heb hiervan geen bevestiging ontvangen.
Controleer ook altijd even uw spam-box in uw e-mail. Het kan voorkomen dat de orderbevestiging daarin terecht gekomen is.
 
 
3 Nylabone Algemeen
3.1 Mijn hond bijt de kluif kapot, kan dit kwaad?
Veel klanten maken zich zorgen als de hond stukjes van de Nylabone afbijt en opeet. Dit kan echter geen kwaad en hoort bij de normale
werking van de Nylabone. Tijdens het kauwen komen er stukjes van af (ter grootte van een rijstkorrel), deze stukjes eet de hond op en komen
er met de ontlasting weer uit. De Nylabone is van materiaal gemaakt dat niet door het hondenlichaam wordt opgenomen.
Volkomen veilig dus.
Indien de hond grotere stukken van de Nylabone afbijt, dan kan dat 2 oorzaken hebben, namelijk: een verkeerd aangeschafte Nylabone
(bijv. een puppy-kluif aan een volwassen hond geven) of een productiefout (wat overigens zelden voorkomt).

3.2 Kan mijn hond die kunststofstukjes of schraapsel verteren?
Nee, de kunststof wordt niet verteerd, alleen uitgescheiden, dat is een groot voordeel, juist daardoor mogen ook honden met een
voedselallergie op een Dinobone of Nylabone kluiven.

3.3 Is een Nylabone ook geschikt voor honden met een voedselallergie?
De Nylabone's met pindakaassmaak zijn 100% hypo-allergeen. De Nylabone is van materiaal gemaakt dat niet door het lichaam wordt
opgenomen.

 
4 Ophalen & Verzenden
4.1 Wat gebeurd er als ik niet thuis ben op de leverdatum?
Indien u kiest voor bezorging met DHL, dan wordt het over het algemeen meerdere malen bij aangeboden. Bent u meerdere keren niet
thuis op het moment van aflevering, dan wordt het pakket naar een afhaalpunt gebracht of naar ons geretourneerd.
Bezorging bij de buren is ook mogelijk, indien u dit aangeeft bij de opmerking van uw bestelling.
 
4.2 Hoelang duurt het voordat mijn bestelling geleverd wordt?
Over het algemeen wordt uw bestelling binnen 1 werkdag geleverd (indien besteld en betaald voor 16.00 uur). Is het product niet (meer) op voorraad of is uw zending vertraagd (van ons uit) dan brengen wij u hiervan op de hoogte.
 
4.3 Boven een orderbedrag van 40 euro zijn de verzendkosten gratis, waarom worden er toch verzendkosten gerekend bij mijn bestelling?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Voor verzending naar België worden er ten alle tijden verzendkosten in rekening gebracht. Indien u uw bestelling graag door PostNL bezorgd wilt hebben, dan brengen wij hiervoor ook de verzendkosten in rekening.
 
4.4 Kan ik mijn bestelling op een afhaalpunt laten bezorgen?
Jazeker, u kunt bij het afleveradres aangeven naar welk afhaalpunt u de bestelling wilt laten versturen. Het beste is om bij de opmerkingen
van uw bestelling aan te geven dat u uw bestelling graag naar een ophaalpunt wilt laten verzenden.

4.5 Wie bezorgd mijn bestelling?
Onze standaard-verzender is DHL. Indien u dit wenst, kunt u ervoor kiezen om uw bestelling door PostNL te laten bezorgen.
Hiervoor worden wel 7,25 euro verzendkosten voor in rekening gebracht.
 
4.6 Volgens de Track&Trace-code van mijn bestelling, is het pakket afgeleverd, ik heb echter niets ontvangen, wat kan ik doen?
Dit kan helaas voorkomen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.
Graag zien wij dat u z.s.m. contact met ons opneemt in dit geval, zodat wij ervoor kunnen
zorgen dat uw bestelling niet onnodig lang vertraging oploopt.
 
4.7 Kan ik een bestelling buiten Nederland en België laten bezorgen?
Wij bieden hiervoor wel de mogelijkheid. Neem contact op met onze klantenservice indien u hier gebruik van wenst te maken.
 
4.8 Wat is een Track&Trace-code (ook wel traceercode/verzendcode)?

Dit is de code die u van ons ontvangt over de e-mail, nadat uw bestelling klaar is gemaakt om verzonden te worden. U kunt deze code
gebruiken om op de website van DHL/PostNL het verzendproces van uw bestelling te volgen.

4.9 Mijn bestelling is beschadigd/kapot geleverd.
Neemt u zo spoedig mogelijk contact met onze klantenservice en vermeld hierbij de schade die u heeft geconstateerd.
 
4.10 Ik heb iets anders geleverd gekregen dan ik besteld heb.

Helaas kan het voorkomen dat er een fout gemaakt wordt bij de verwerking van uw bestelling. Indien u een andere product ontvangen heeft dan u besteld heeft of u mist iets van uw bestelling, dan kunt u hiervoor het beste (telefonisch) contact met ons opnemen.
Indien het een fout van onze kant betreft dan zullen wij dit voor u oplossen. Het kan ook voorkomen dat u zelf iets verkeerd besteld heeft,
ook hiervoor kunt u contact met ons opnemen. Eventuele kosten voor omruiling zijn in dit geval voor uw eigen rekening.

Digikeur
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »